miércoles, 2 de mayo de 2018

La publicitat



                LA PUBLICITAT

      1. Explica el que és la publicitat.
És una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització,procés de posar un producte en venda utilitzant el marquèting,tècnica de conèixer el mercat,i així mitjançant canals de difusió,difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar.
      2. Tipus de publicitat.
Publicitat subliminal:utilitza estímuls que no percebem però que poden influir en la nostra conducta,amb la finalitat d'induir-nos a comprar el producte i ser-ne seguidors.
Publicitat interactiva:consisteix en l'ús de mitjans interactius per incentivar i influir en la decisió de compra dels consumidors.La publicitat interactiva s'utilitza majoritàriament a Internet,a telèfons mòbils... i exigeix que el consumidor no sigui un simple receptor d'imatges i textos,sinó que sigui ell qui pugui escollir entre diferents opcions o per exemple,sol·licitar més informació .
En la publicitat interactiva es considera MARKETING VIRAL,que es dóna amb un material audiovisual típic,que incita a que la publicitat sigui enviada de consumidor a consumidor via Internet (emails)o via oral.
Publicitat associativa:en aquesta publicitat no hi ha missatge subliminal,ja que totes les imatges són perfectament percebudes per l'espectador.Associen tòpics amb els anuncis.
+Molts anuncis de begudes alcohòliques són grups de gent jove,ben vestida i exitosa.Per tant,no tan sols anuncien la beguda alcohòlica,si no que amb aquesta adquireixes acceptació social.
+Productes per la casa (mobles,electrodomèstics...) són anunciats per famílies felices i completes (pare,mare i fills) en cases espaioses,il·luminades...
+En productes cosmètics com perfums,és una parella jove,sensual i atractiva la que ven el producte.Això indica als consumidors que haurien de trobar una parella amb aquestes característiques.
Publicitat per emplaçament:És una tècnica publicitària que utilitza marques o símbols sense mencionar directament el producte en espais no publicitaris.S'utilitza molt al cine,sèries de televisió,videojocs,videoclips musicals...N'hi ha dos tipus:
+Activa:El personatge interactua amb el producte i destaca les característiques i les bones qualitats d'aquest intentant no mencionar el producte.Per exemple en una sèrie de televisió,quan estan sopant a la taula i beuen un refresc i ensenyant que fins i tot ells en prenen.Normalment es pot veure a programes o sèries de televisió.
+Passiva:El personatge no interactua amb el producte però aquest és present en l'entorn i fins i tot pot ser-ho al context.Per exemple quan un personatge obre una nevera i es veuen clarament els productes.
Publicitat a Internet:Internet ha portat amb ell mateix mètodes de publicitat molt eficaços,dels quals els més coneguts són:
+Banners:Els més utilitzats.Són imatges de format GIF,una seqüència d'imatges,o en format multimèdia,molt més animat i creatiu.Poden aparèixer en qualsevol web.Quan l'usuari fa 'click' sobre aquest,accedeix directament al lloc web vinculat.
+Popups:N'hi ha dos tipus,finestres emergents que apareixen quan s'obre o es tanca un lloc web,i les finestres incorporades a les webs;primer s'ha de veure l'anunci i després es pot accedir.(Mètode semblant a la televisió).Amb aquesta publicitat s'aconsegueix cridar l'atenció i ser vistos,però molesta als visitants.
+Correu electrònic:A diferència del altres,aquest publicitat s'entrega de forma única. S'ha de saber utilitzar aquest mètode, ja que moltes empreses fan l'anomenat 'spam',és a dir, que envien molts correus electrònics de manera que molesta i l'usuari acaba bloquetjant aquell correu electrònic.
      3. Estratègies de la publicitat.
Elements que orientaran el procés administratiu per assolir els objectius als quals es vol arribar.Una estratègia mostra com una institució pretén arribar a aquests objectius.
Art de coordinar les accions i de maniobrar per tal d'aconseguir una finalitat.
      4. Publica al teu blog un anunci de televisió i un anuncio de revista. Explica'ls. Missatges amagats?
https://www.youtube.com/watch?v=oUIAI2aqRRE
Aquest anunci parla sobre una dona que va a comprar menjar per als seus moixos,i li diu a l'encarregat que li doni 70 kilos de menjar per a moixos,l'encarregat sorprés li demana que perqué tanta quantitat de menjar i ella contesta que perqué està en contra dels cans.
Si hi apareix un missatge subliminal,fa una referència entre dos partits polítics amb cans i moixos.
Resultado de imagen de anuncios publicitarios revistas    En aquest anunci ni hi apareix cap missatge subliminal.

      5. Creus que es diuen mentides als anuncis publicitaris? Per què? Justifica la teva resposta.
Si,crec que els anuncis publicitari diuen mentides,ja que la majoria d'aquests et fan creure que el producte que patrocien, és de bona qualitat,no és perillós per a tu o per al medi ambient,quan clarament es fals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Entrada lliure    1. Fes una entrada lliure amb imatges i ben elaborada. L'ESQUIZOFRÈNIA   És una malaltia mental caracteritza...